Beschrijver: De video gaat over het beroep "Medewerker facilitaire dienstverlening". Een student medewerker facilitaire dienstverlening spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als medewerker facilitaire dienstverlening aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Medewerker facilitaire dienstverlening". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Quincy en de volgende tekst verschijnt: "Student, Quincy de Bruijn". De scene gaat over naar Mandy met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Mandy Cleophas". In beeld staat het volgende weergeven: "Assisteert bij het beheer van gebouwen, voert logistieke activiteiten uit, doet administratief werk en verricht cateringwerkzaamheden." Quincy loopt met kleding door een gebouw.
De camera is in deze scene bevestigt op een kledingrek. Quincy loopt richting de kleding en neemt het woord. In de volgende scene horen we Quincy voor de camera van SBB.
Quincy: De kleding die hier hangt gaan we terugbrengen naar de eigenaren. Die ga ik even rond brengen.
Mijn naam is Quincy. Ik loop stage bij bestellingen. Als medewerker facilitaire dienstverlening.
Beschrijver: Mandy neemt het woord over van Quincy.
Mandy: Rijckehove is ons verpleeghuis binnen stichting De Zellingen.
Beschrijver: Na Mandy gaat het woord terug naar Quincy. In de volgende scene heeft hij een overleg met Mandy. Na Quincy horen we Mandy. Daarna vertelt Mandy over haar werkzaamheden.
Quincy: Mijn werk bestaat uit huishouding dat houdt in dat ik een afdeling schoonmaak. Voornamelijk de kamers. Maar ook het organiseren van een evenement bijvoorbeeld. Laatst was er een afscheidsfeestje van een collega die hier 25 jaar heeft gewerkt. Daar heb ik aan meegeholpen om dat mogelijk te maken.
Kijken of dat bij jouw schema past en dan bespreken we de tijden.
Mandy: Maar we moeten kijken wanneer die man komt, die externe.
Mijn gemiddelde werkdag begint al om half zes. Ik ben altijd vroeg aanwezig. Ik heb inmiddels zo'n zestien medewerkers en die wil ik allemaal 's ochtends vroeg zien als dat kan.
Beschrijver: Het woord gaat nu naar Quincy. Ondertussen worden er beelden getoond van Quincy die de kleding in een kledingkast hangt. Ondertussen komt een sticker van SBB in beeld met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf".
Quincy: Ik vind de catering het leukst. Tijd gaat daar het hardst omdat je constant bezig bent. Je staat nooit stil, dat past beter bij mij. Je hebt lol met mensen, het is gezelliger qua sfeer. Ik heb daar het meeste ervaring in dus daar voel ik me in thuis.
Beschrijver: Na Quincy neemt Mandy het woord.
Mandy: Er is op een rare manier een klik. Ik vind hem een heel gedreven student.
Beschrijver: Quincy geeft feedback over Mandy.
Quincy: Het is relaxed om met Mandy samen te werken. Ze laat me mijn eigen gang gaan. Ze is ook heel eerlijk en direct. Dat kan ik wel op prijs stellen.
Beschrijver: Mandy reageert op Quincy. De video komt aan een einde.
Mandy: Heel leuk om dat te horen, Quincy.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Medewerker facilitaire dienstverlening". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "maakt ruimtes gebruiksklaar", "treedt op als aanspreekpunt", "beheert gebouwen", "verricht onderhouds- en herstelwerkzaamheden", "voert cateringwerkzaamheden uit", "draagt zorg voor logistieke werkzaamheden". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Medewerker facilitaire dienstverlening" met daaronder de benodigde skills: "sociaal", "handig", "proactief", "zelfstandig", "kan snel schakelen". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.