Beschrijver: De video gaat over het beroep "Schoonheidsspecialist". Een student schoonheidsspecialist spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als schoonheidsspecialist aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Schoonheidsspecialist". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Merel en de volgende tekst verschijnt: "Student, "Merel Jansen". De scene gaat over naar Bobbie met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Bobbie de Ridder". In beeld staat het volgende weergeven: "Biedt uiteenlopende schoonheidsbehandelingen aan en richt zich op de verzorging van de gezonde huid en nagels."
Als eerste neemt Bobbie het woord. Ze heeft het tegen Merel. Daarna horen we Merel en dan Bobbie weer. Ondertussen komt het bordje van SBB in beeld met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf".
Bobbie: Als je een dame of heer hebt met een droge huid, wat zie je dan?
Merel: Een droog huidtype herken je aan schilfers op de huid. Vaak kleine poriën en vaak ook een doffe huid.
Bobbie: Oké, goed.
Beschrijver: De camera is gemonteerd op een bed. Merel legt een handdoek klaar en we horen haar nu. Daarna spreekt ze voor de camera van SBB. Ondertussen voert ze in de video een gezichtsbehandeling uit bij een klant.
Merel: Zo, de ruimte is klaar voor de nieuwe gasten.
Ik volg de opleiding schoonheidsspecialiste en ik zit nu in het laatste jaar. Mijn werkzaamheden bestaan uit het geven van massages, gezichtsbehandelingen, eventuele verkoop en het opruimen en klaarzetten van de salons.
Beschrijver: Bobbie neemt het woord over van Merel.
Bobbie: Thermen Bussloo is een sauna. Binnen het bedrijf zijn er verschillende afdelingen. Ik werk op de beauty-afdeling als schoonheidsspecialiste. Op de beauty-afdeling doen we massages, manicures en gezichtsbehandelingen. Alles wat met beauty en ontspanning te maken heeft.
Beschrijver: In deze scene heeft Merel een product vast. Ze geeft advies aan een klant. Daarna vertelt ze over haar werkzaamheden. In de volgende geeft ze feedback over de samenwerking met Bobbie. Ondertussen worden er beelden getoond van Bobbie die een klant masseert.
Merel: Ik heb de cleansing foam als reiniging bij u gebruikt. Het is belangrijk om de huid dagelijks te reinigen met een reiniging. Ik zie dat u een gecombineerde huid heeft. Daarom hebben we deze voor u uitgekozen.
Het allerleukst om te doen vind ik de gezichtsbehandelingen. Omdat ik graag mensen wil helpen met huidproblemen zodat ze de salon gelukkig verlaten.
Het is heel gezellig om met Bobbie te werken. Ik leer veel van Bobbie en ze helpt me goed met vragen. Als ik ergens mee zit, kan ik altijd bij Bobbie terecht.
Beschrijver: Nu geeft Bobbie feedback over Merel. De video komt vervolgens aan een einde.
Bobbie: Met Merel samenwerken is gezellig. Een spontane, leuke meid. Leergierig. Ja, fijn.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Schoonheidsspecialist". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "is vaak zelfstandig ondernemer", "voert cosmetische hand- en nagelbehandelingen uit", "voert cosmetische voetbehandelingen uit", "voert gezichts- en lichaamsbehandelingen uit", "verkoopt aanvullende producten", "is werkzaam bij schoonheidsbedrijf, wellness center, sauna, drogist of parfumerie". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Schoonheidsspecialist" met daaronder de benodigde skills: "sociaal", "zorgzaam", "hygiënisch", "zorgvuldig", "kwaliteitsgericht". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.