Beschrijver: De video gaat over het beroep "Tandtechnicus kroon- en brugwerk". Een student tandtechnicus kroon- en brugwerk spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als tandtechnicus kroon- en brugwerk aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Tandtechnicus kroon- en brugwerk". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Wilco en de volgende tekst verschijnt: "Student, Wilco Leurs". De scene gaat over naar Rick met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Rick Beurskens". Wilco is een mengsel aan het maken. In beeld staat het volgende weergeven: "Tandtechnicus kroon- en brugwerk werkt in een tandtechnisch laboratorium."
Als eerste komt Rick aan het woord.
Rick: Dit is een allround tandtechnisch laboratorium waar we alle facetten van de tandheelkunde en tandtechniek doen.
Beschrijver: Na Rick horen we Wilco. Ondertussen brengt Wilco in de video het mengsel aan in een mal van een gebit. In de volgende scene neemt hij een selfie-video op en laat hij zien wat hij gedaan heeft.
Wilco: Wat mij heel erg aantrok was de medische sector. En ook de combinatie met het precieze werk. Het ambachtelijke werk. Het is heel precies. Als je er een millimeter te veel afhaalt dan kan dat al voor drukplekken in de mond zorgen.
Ik heb de gipsmodellen uitgegoten. Nu even wachten tot ze hard zijn geworden.
Beschrijver: In beeld komt het bordje van SBB met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf". Rick neemt het woord. Het gipsmodel staat onder een scanner. In de volgende scene bekijken ze het model digitaal. Daarna geeft hij feedback over Wilco.
Rick: We gaan het overzetten van een gipsmodel naar een digitaal ontwerp.
Het ambacht gaat eruit, dat wordt overgenomen door de computer. Het is aan de jeugd nu de taak om dat te laten integreren binnen onze onderneming.
De kroon staat er netjes op.
Wilco doet het uitstekend. We zien dat hij een bepaalde finesse heeft.
Beschrijver: Wilco neemt het woord over van Rick.
Wilco: Het is veel preciezer dan prothesewerk. Dat is wat ruwer.
Beschrijver: Ze bekijken het digitaal model op het computerscherm. We horen Rick.
Rick: Je kunt nu gaan kantelen. Zo kan een tweedejaars leerling al een heel mooie kroon maken.
Een kroon die helemaal CAD-CAM wordt ontworpen die er mooi driedimensionaal uitkomt, moet straks toch nog met toevoeging van kleuren het kroontje worden dat niet opvalt in de mond. Dat artistieke is voor Wilco weggelegd.
Beschrijver: Er worden beelden getoond van Wilco die bezig is met de kroon. Hij maakt gebruik van een slijpapparaat, verf en een kwastje. We horen Wilco. De video gaat daarna naar een einde.
Wilco: Ik ben de kroon glans en een kleur aan het geven zodat de kroon een mooie kleur krijgt zoals de patiënt die in de mond heeft. Dit is eigenlijk de laatste fase.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Tandtechnicus kroon- en brugwerk". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "modelleert en maakt kroon- en brugwerk", "kent de producten en processen", "werkt met tandartsen samen", "overlegt met patiënten", "controleert en registreert werkzaamheden". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Tandtechnicus kroon- en brugwerk" met daaronder de benodigde skills: "vakkundig en deskundig", "sociaal en klantgericht", "precies en kostenbewust", "veilig en hygiënisch", "ondernemend en overtuigend". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.