Beschrijver: De video gaat over het beroep "Technicus elektrotechnische installaties in de gebouwde omgeving". Een student technicus elektrotechnische installaties in de gebouwde omgeving spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als technicus elektrotechnische installaties in de gebouwde omgeving aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Technicus elektrotechnische installaties in de gebouwde omgeving". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Rik en de volgende tekst verschijnt: "Student, Rik Feenstra". De scene gaat over naar Ruud met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Ruud Melaet". Ze zijn beiden aan het werk bij een elektrotechnische installatie. In beeld staat het volgende weergeven: "Onderhoudt en installeert elektrotechnische installaties in woningen en utiliteitsbouw."
Als eerste komt Rik aan het woord. Er worden ondertussen beelden getoond van Rik die kabels aansluit. In de volgende scene neemt hij een selfie-video op. Hij staat in een grote hal. Daarna vervolgt hij zijn verhaal voor de camera van SBB. Ondertussen bekijken Rik en Ruud in de video een tekening en proberen ze de storing op te lossen.
Rik: Ik werk bij Kuijpers. We doen service en onderhoud. Maar we doen ook storingen zoeken en oplossen. Daarbij hoort ook met de klant communiceren en het probleem achterhalen. En kijken of wij het rechtstreeks kunnen oplossen.
We zijn bezig met het oplossen van storingen van koperdiefstal.
Wij zoeken uit wat er nu eigenlijk mis is. Want we zien wel waar de kabels afgezaagd zijn. Maar we gaan het vervolgens wel uitzoeken wat er stroom moet hebben zodat ze tijdelijk hun werk kunnen doen. En dan moet je denken aan het kabeltraject volgen en uitzoeken wat er stroom heeft en wat niet.
Beschrijver: Na Rik komt Ruud aan het woord. In de video is Rik ondertussen met een stoppenkast bezig. Ruud kijkt toe. In de volgende scene geeft hij uitleg aan Rik. Ze staan beiden voor een installatie. Daarna geeft Ruud feedback over Rik.
Ruud: Wij zitten momenteel in de regio Den Bosch. Daar vallen wij onder. Hoofdzakelijk zitten wij in de zorg, de bankenwereld, in de kantorenwereld. Ook een stukje industrie. Ja, zeg het maar. Wij zitten eigenlijk heel breed in onze klantenkring.
Hier hebben we een hoofdschakelaar, automaat is dat, die wordt op afstand bediend. Pas op. Dan gaan we even de onderzijde meten of de bovenzijde meten want daar komt de voeding op. Pak jij je meter even?
Rik is een enthousiaste collega. Een leergierige jongen die overal voor openstaat. Top gozer! Wij werken nog maar 3 of 4 maanden met elkaar en het klikte na de eerste week al, hĆØ Rik? Vind jij dat ook?
Beschrijver: We horen nu Rik. De video gaat daarna naar een afsluiting.
Rik: Ja, dat ging goed. Ik ben gelijk opgenomen in het team.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Technicus elektrotechnische installaties in de gebouwde omgeving". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "installeert elektrotechnische installaties", "analyseert en verhelp storingen aan elektrotechnische installaties in de gebouwde omgeving", "begeleidt, instrueert en deelt kennis met minder ervaren collega's". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Technicus elektrotechnische installaties in de gebouwde omgeving" met daaronder de benodigde skills: "techneut", "flexibel", "secuur", "verantwoordelijk", "zelfstandig". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij Ć©Ć©n of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.