Beschrijver: De video gaat overEen student chemisch-fysisch analist spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als chemisch-fysisch analist aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "chemisch-fysisch analist". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Maria en de volgende tekst verschijnt: "Student, Maria Bialkowska". De scene gaat over naar Samantha met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Samantha van Hasenbroek". Ze bevinden zich in een laboratorium en dragen een labjas. In beeld staat het volgende weergeven: "De chemisch-fysisch analist werkt in een onderzoeksruimte aan de verbetering van producten en middelen."
Maria: Ik ben Maria. Ik volg de opleiding chemisch-fysisch analist in Rotterdam. Ik loop stage in het TLR-laboratorium. Ik leer op mijn opleiding over verschillende soorten chemische analyses. Dus dat is organisch en anorganische chemie.
Beschrijver: Samantha neemt het woord over van Maria.
Samantha: Als chemisch-fysisch analist houd je je bezig met het produceren van resultaten, die volgens de wetgeving nodig zijn in voedingsmiddelen.
Beschrijver: We gaan weer terug naar Maria. haar werkzaamheden.
Maria: Ik analyseer kolen en biomassa met behulp van moderne apparatuur. Het leukste van mijn werk is dat ik de mogelijkheid heb om te werken met apparatuur, die niet beschikbaar is op mijn school. Dus hier kan ik veel dingen leren die ik niet leer op school.
Beschrijver: We schakelen over naar Samantha. Maria met een erlenmeyer met daarin een vloeistof.
Samantha: In dit vakgebied is het belangrijk dat je nauwkeurig kan werken omdat het heel vaak om kleine hoeveelheden gaat. Ook is het belangrijk dat je je veiligheid goed in de gaten houdt zelf Omdat we met gevaarlijke stoffen werken.
Beschrijver: Maria neemt het woord over van Samantha.
Maria: Eerst kijk ik hoe mijn praktijkopleider het doet. Daarna doe ik een soort oefening. Als mijn praktijkopleider zegt dat ik het goed doe, mag ik werken met echte monsters.
Beschrijver: Na Maria komt Samantha weer aan het woord.
Samantha: Ik ben heel tevreden met Maria. Ze pakt alles snel op. Ze wil graag alles goed doen en ze werkt supernauwkeurig. Dus het gaat helemaal goed.
Beschrijver: Mari bezig met een monster. reageert . Vervolgens spreekt ze over haar ervaringen
Maria: Die is moeilijk.
Ik hoop dat ik kan werken in een groot internationaal bedrijf zoals hier.
Het was leerzaam en leuk. Ik hoop dat jullie dit ook kunnen doen in de toekomst.
BeschrijverIn beeld staat "Vakfacts" met daaronder "chemisch-fysisch analist". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "werkt volgens vaste methodes", "verricht onderzoek", "voert analyses uit", "maakt rapportages", "onderhoudt werkplek en apparatuur". De volgende scene geeft weer: "Skills", "chemisch-fysisch analist" met daaronder de benodigde skills: "vakkundig", "ordelijk en planmatig", "precies en schoon", "stressbestendig", "samenwerkend", "verantwoordelijk en betrouwbaar". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.