Beschrijver: De video gaat over het beroep "Autoschadehersteller". Een student autoschadehersteller spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als autoschadehersteller aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Autoschadehersteller". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Jeffrey en de volgende tekst verschijnt: "Student, Jeffrey Maas". De scene gaat over naar Tim met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Tim Nowaas". Ze staat beiden in een garage. In beeld staat het volgende weergeven: "Herstelt carrosserieschade en voertuigsystemen."
De camera staat op een werkbank. Jeffrey neemt een slijptol van de wand met gereedschap. We horen als eerste Jeffrey. In de volgende scene vertelt hij over zijn werkzaamheden voor de camera van SBB.
Jeffrey: Voor deze klus heb ik deze en deze nodig. Ik ga er iets moois van maken.
Ik doe de opleiding autoschadehersteller. We zijn nu op mijn werk in Honselersdijk, de schadeafdeling. We kunnen schades doen van A tot Z. Dus de schade komt binnen. We vervangen of repareren de delen. We spuiten het en we leveren het netjes af.
Beschrijver: Tim geef uitleg aan Jeffrey. Hij wijst ondertussen naar verschillende plekken op de achterdeur van een busje.
Tim: Hier en daar een deuk. Hier, hier, en het logo'tje. Besticker heel de achterkant, afbouwen.
Beschrijver: We gaan terug naar Jeffrey.
Jeffrey: Mijn werkzaamheden variëren van het plaatwerken dus het echt uitdeuken van de materialen tot dingen monteren en demonteren. Het richten.
Beschrijver: Tim stelt een vraag aan Jeffrey waarop Jeffrey antwoordt.
Tim: Jeff, hoe is het gegaan?
Jeffrey: Ik vind dat het goed is gegaan. Ik vind het netjes geworden en ik hoop dat de klant het ook netjes vindt.
Beschrijver: Na Jeffrey komt Tim aan het woord. Er worden ondertussen beelden getoond van Jeffrey met een stofmasker op. Hij schuurt de achterkant van het busje.
Tim: De band met de medewerkers hier op de werkvloer is vrij hecht. We zien elkaar meer als familie dan als collega's. Ik denk dat dat in dit werk ook wel belangrijk is.
Beschrijver: Jeffrey geeft feedback over Tim.
Jeffrey: Ik vind Tim een heel goede leider en hij heeft ook een hoop wijsheid. En zeker op het vlak van autoschade weet hij onwijs veel.
Beschrijver: Nu geeft Tim feedback over Jeffrey.
Tim: Jeff is ook een goede leerling. Hij heeft een goede wil. Iemand die een goede wil heeft, die komt er ook wel.
Beschrijver: We woord gaat terug naar Jeffrey. De video gaat naar een afsluiting.
Jeffrey: Het is ook de bedoeling om door te groeien en niet stil te blijven staan. Dan heb je zelf de toekomst in de hand. Als je het een beetje kunt sturen en je wordt geholpen door je bedrijf. Er is niks mooiers.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Autoschadehersteller". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "monteert delen van het voertuig", "controleert de werkzaamheden aan het voertuig", "herstelt carrosseriedelen", "controleert voertuigsystemen", "herstelt en regelt voertuigsysteem in". Ondertussen kom het bordje van SBB in beeld met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Autoschadehersteller" met daaronder de benodigde skills: "techneut", "handig", "zelfstandig", "verantwoordelijk", "interesse in autotechniek". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.