Beschrijver: De video gaat over het beroep "Podium- en evenemententechnicus". Een student podium-en evenemententechnicus spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als podium-en evenemententechnicus aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Podium- en evenemententechnicus". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Jelle en de volgende tekst verschijnt: "Student, Jelle van der Stoel". De scene gaat over naar Robin met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Robin Gommers". In beeld staat het volgende weergeven: "Regelt administratieve zaken, zorgt dat alle apparatuur goed ingesteld staat en lost storingen op tijdens evenementen."
Jelle neemt een selfie-video op. We horen hem. Daarna spreekt hij voor de camera van SBB.
Jelle: Hoi, ik ben Jelle. We zijn hier in het Zuidpleintheater in Rotterdam. En we zijn hier vandaag voor de musical Hans en Grietje. Ik ben de stagemanager en ik ga zorgen dat de show feilloos gaat verlopen.
Ik zit op het Grafisch Lyceum in Rotterdam. Daar doe ik de opleiding tot podium- en evenemententechnicus. En ik loop op het moment stage bij Van Hoorne Entertainment in Molenaarsgraaf.
Beschrijver: In de volgende scene monteert Jelle een onderdeel van het decor samen met Robin. We horen eerst Robin en daarna Jelle. Het woord gaat over en weer.
Robin: Zit het vast? Niet helemaal aandraaien, hè.
Jelle: Nee, hij moet er ook weer uit.
Robin: Precies.
Beschrijver: Het woord gaat weer naar Jelle. Ondertussen bouwt Jelle het decor op in de video samen met zijn collega's.
Jelle: Bij Van Hoorne Entertainment ben ik stagemanager bij Hans en Grietje de musical. Een onderdeel van mijn takenpakket is dat ik de bouw van het decor begeleid, ook met de mensen van het huis. Ik changeer tijdens de voorstelling en ik breek het weer af.
Beschrijver: Robin en Jelle zitten voor een computersysteem. We horen Robin uitleg geven aan Jelle. Daarna vertelt hij over zijn werk. In de volgende scene maakt hij een deur open. Jelle staat aan de andere kant van de deur. We horen eerst Robin en daarna Jelle.
Robin: De nummers die we ingetekend hebben. Van links naar rechts, gewoon invullen.
Vooral flexibel zijn. Dat is eigenlijk het meest belangrijk. Want je werkt natuurlijk in het weekend, kerstdagen, Sinterklaas, Pasen, Nieuwjaar, ga zo maar door. Op dagen dat iedereen vrij is, ben jij aan het werk. Voor de fun van iemand anders.
Hallo?
Jelle: Hallo.
Beschrijver: Robin geeft nu feedback over Jelle. De video komt vervolgens aan een einde.
Robin: Wat ik heel fijn vind, Jelle, is dat je dingen vraagt. Ik heb liever dat je drie keer dezelfde vraag stelt dan een keer niet en dat het misgaat. Blijf vooral alles vragen. Vragen, vragen, vragen. Echt, een domme vraag bestaat niet. Echt niet. Vooral niet in dit wereldje.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Podium-en evenemententechnicus". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "bereidt de productie voor", "stelt de apparatuur in", "bedient de apparatuur", "lost storingen op tijdens het evenement", "regelt administratie". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Podium-en evenemententechnicus" met daaronder de benodigde skills: "stressbestendig", "flexibel", "proactief", "improviserend vermogen", "technisch inzicht". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.