Beschrijver: De video gaat over het beroep "Mediaredactiemedewerker". Een student mediaredactiemedewerker spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als mediaredactiemedewerker aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Mediaredactiemedewerker". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Dominique en de volgende tekst verschijnt: "Student, Dominique Vissers". De scene gaat over naar Tim met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Tim van der Hammen". Ze bevinden zich op kantoor. In de video neemt Dominique een cameralens uit een tas. In beeld staat het volgende weergeven: "Doet redactiewerk en verzamelt content voor een mediabedrijf."
Dominique neemt een selfie-video op buiten samen met haar collega Ruben. Ruben heeft een microfoon in de hand. Dominique neemt als eerste het woord. In de volgende scene legt ze uit wat haar beroept inhoudt. Ondertussen worden er beelden getoond van Ruben die een persoon interviewt en Dominique die een camera vasthoudt. In een volgende scene neemt ze de telefoon op. Daarna vervolgt ze haar verhaal.
Dominique: Ik sta hier met mijn collega Ruben de verslaggever. We gaan vandaag wat leuke vox pops opnemen. We zijn heel erg benieuwd naar de antwoorden die we gaan krijgen.
Kei TV is een lokale omroep. We zijn een beetje de ogen en de oren van de omgeving. Goedendag met Dominique Vissers.
Ik ben eigenlijk van A tot Z betrokken bij een item.
Beschrijver: Na Dominique horen we Tim.
Tim: Het is altijd heel lekker druk, gezellig en ook wel rommelig. Maar dat maakt het wel weer gezellig met elkaar.
Beschrijver: Na Tim neemt Dominique weer het woord. Ondertussen zijn ze in de video met elkaar in overleg. In de volgende scene laat ze Tim een shotlist zien. Ze vervolgt daarna haar verhaal. In de volgende scene haalt Dominique een camera uit een tas en laat deze zien aan Tim. Daarna geeft ze feedback over Tim.
Dominique: Als eerste ga ik op zoek naar een leuk onderwerp, waar we iets over kunnen maken.
Dit is de shotlist.
Daarna leg ik contact met iemand die daar bijvoorbeeld werkt of betrokken bij is. Dan kan ik eigenlijk drie dingen doen. Of ik ga mee als begeleiding. Of ik ga mee om te filmen. Of ik ga mee als verslaggever.
Ik neem deze camera mee. Ik laat even mijn begeleider zien welke lens we mee gaan nemen.
Als ik met dingen zit, dan kan ik altijd bij Tim terecht dus dat is fijn.
Beschrijver: Dominique zit samen met een collega achter een scherm. Tim stelt Dominique een vraag waarop Dominique reageert. Op hun computerscherm wordt een video afgespeeld.
Tim: Lukt het een beetje hier?
Dominique: We twijfelen een beetje over twee shots of ze misschien beter omgedraaid kunnen worden. Misschien kun jij er even naar kijken?
Beschrijver: Na Dominique gaan we over naar Tim. Ondertussen komt het bordje van SBB in beeld met daarop: "Wij leiden vakmensen op", het logo en "Erkend leerbedrijf".
Tim: Als je een goede mediaredactiemedewerker wilt worden dan heb je toch wel initiatief nodig. Je moet wel een beetje proberen voor jezelf op te komen.
Beschrijver: Dominique komt weer aan het woord. Ondertussen worden er beelden getoond van een collega die haar schetsen laat zien aan Dominique.
Dominique: Je moet van actualiteit houden en op de hoogte zijn van wat er momenteel allemaal speelt.
Beschrijver: Tim neemt het woord over van Dominique.
Tim: Organisatorisch goed kunnen zijn en kunnen plannen.
Beschrijver: Dominique vult Tim aan. De video gaat daarna naar een einde.
Dominique: Je moet stressbestendig zijn. Er komt soms best wel veel tegelijkertijd kijken. Dus dat moet je wel kunnen handelen. Ik vind het echt heel leuk als je uiteindelijk het resultaat ziet en ook hoe mensen erop reageren. Dan voel je je toch wel trots dat jij ook daaraan bijgedragen hebt.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Mediaredactiemedewerker". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "doet redactiewerk bij een mediabedrijf", "schrijft en plaatst berichten", "is op zoek naar nieuws", "werkt met moderne (online) communicatiemiddelen", "bereidt werkzaamheden goed voor". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Mediaredactiemedewerker" met daaronder de benodigde skills: "taalvaardig en nieuwsgierig", "creatief en communicatief", "betrouwbaar en nauwkeurig", "stressbestendig en flexibel", "samenwerkend en sociaal", "georganiseerd". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.