Beschrijver: De video gaat over het beroep "Medewerker fotografie". Een student medewerker fotografie spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als medewerker fotografie aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Medewerker fotografie". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Thijs en de volgende tekst verschijnt: "Student, Thijs Barentsen". De scene gaat over naar Jesse met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Jesse Enkelaar". In beeld staat het volgende weergeven: "Ondersteunt de fotograaf bij het uitvoeren van een fotoshoot, het inrichten en stileren van de locatie en het bewerken van de opnames."
Als eerste neemt Thijs het woord. Er worden beelden getoond van Thijs met zijn collega's die een fotoshoot doen in een parkeergarage. In de volgende scene neemt hij een selfie-video op. Hij staat op het dak van een parkeergarage.
Thijs: Ik ben Thijs Barentsen en ik volg de opleiding medewerker fotografie. Ik loop stage bij Sneakerbaas. We verkopen exclusieve sneakers. Ik ga mee om te fotograferen. Daarna doe ik de nabewerking. En ik zorg dat ze worden ingepland met de juiste tekst.
We zijn nu op de locatie waar we gaan schieten.
Beschrijver: Na Thijs horen we Jesse. In de volgende scene geeft Jesse uitleg aan Thijs en nog een collega. Daarna vervolgt hij zijn verhaal over de werkzaamheden.
Jesse: Sneakerbaas is een webshop. We fotograferen om reclame te maken voor de schoenen, om ze onder de aandacht te brengen en om uiteindelijk klanten bij ons te laten kopen.
We gaan de Air Max 1 schieten. Er zit een ronding in deze parkeergarage. Ik zou proberen daar iets mee te doen. En check of de instellingen van de camera goed staan.
We fotograferen. Dan komen we terug en worden de foto's bewerkt en geselecteerd. Daarna worden ze door Thijs of een andere collega ingepland op social media en dan wordt het geplaatst.
Beschrijver: Thijs fotografeert de schoenen in de parkeergarage. Thijs stelt Jesse een vraag waarop Jesse antwoord geeft.
Thijs: Bedoel je ook die rand?
Jesse: Ja, op de rand.
Beschrijver: Thijs geeft feedback over de samenwerking met Jesse.
Thijs: Erg leuk om samen te werken met Jesse. Hij is altijd vrolijk en hij heeft er altijd zin in.
Beschrijver: Jesse neemt het woord over van Thijs. Ondertussen bekijkt Thijs de foto's op een laptop. De video gaat daarna naar een afsluiting.
Jesse: Het is een informele werkplek. En daardoor kun je ook informeel met elkaar omgaan.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Medewerker fotografie". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "optimaliseert de opnamelocatie en stileert het ontwerp en decor", "bedient AV-apparatuur bij producties en maakt opnames", "bewerkt en/of monteert opnames", "verzamelt AV-materiaal en -apparatuur, bouwt deze op en na afloop weer af", "adviseert de klant en geeft apparatuur uit". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Medewerker fotografie" met daaronder de benodigde skills: "flexibel", "creatief", "kleurgevoel", "nauwkeurig", "commercieel", "overleggend". Ondertussen komt het bordje van SBB in beeld met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.