Beschrijver: De video gaat over het beroep "allround medewerker AV-productie". Een student allround AV-productie spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als allround medewerker AV-productie aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Allround medewerker AV-productie". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Jassir en de volgende tekst verschijnt: "Student, Jassir Jonis". De scene gaat over naar Jan-Maarten met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Jan-Maarten De Wit ". Beiden zijn werkzaam voor 1Camera. In de video monteert Jan-Maarten een lens op een camera. In beeld staat het volgende weergeven: "Werkt mee an AV-producties bij een mediabedrijf of een omroep."
Als eerste is Jan-Maarten aan het woord.
Jan-Maarten: 1Camera is een filmproductiebedrijf. Wij zijn er voornamelijk voor de zakelijke markt. We maken cinemaproducties tot webfilms.
Beschrijver: Na Jan-Maarten komt Jassir aan het woord.
Jassir: Ik heb het enorm naar mijn zin. Naar mijn gevoel gaat het zeker goed.
Beschrijver: Jan-Maarten neemt het woord over van Jassir. Terwijl hij aan het spreken is Jassir een camera op een statiefDaarnaast behandelt Jan-Maarten de instellingen van de camera.
Jan-Maarten: Hij kan filmen. Naast het filmen kan hij colour graden, editen en animeren. We proberen ook eigenlijk al deze facetten hem bij te brengen, zodat hij als een duizendpoot hier kan fungeren.
Je weet natuurlijk ook hoe verder je inzoomt, dat je scherptediepte kleiner wordt. Dus dat het focussen moeilijker wordt.
Beschrijver: We gaan terug naar Jassir. Er worden beelden getoond van Jassir die door een camera kijkt. Jan-Maarten en Jassir doorlopen de instellingen van de camera.
Jassir: De opdrachten zijn erg divers. Het kan maandag colour graden zijn en dinsdag filmen. Soms maak je lange dagen en moet je vroeg op. Het is altijd een avontuur en ik hou van avontuur.
Beschrijver: Jan-Maarten komt aan het woord en geeft feedback over Jassir.
Jan-Maarten: Jassir is zeer leergierig, vrolijk en creatief. Die vanuit zijn studie al best wel veel kennis had. En hier alleen maar heel erg is gegroeid.
Beschrijver: Vervolgens geeft Jassir feedback over Jan-Maarten. Jassir laat vervolgens tijdens een selfie-video zien hoe de werksfeer eruitziet.
Jassir: Jan-Maarten oftewel sensei is streng maar wel rechtvaardig. Hij heeft enorm veel kennis en daar kun je gewoon heel erg veel van leren als student.
Lekker lunch aan het maken. Lekker bezig Ivo.
De sfeer is geweldig. Ik voel me hier onderdeel van een team of beter gezegd, onderdeel van een familie. Dat geeft me gewoon een goed gevoel hier. Vanuit mijn opleiding zou ik de kant van TV kunnen kiezen, maar ook radio en eigenlijk bijna alles wat met media te maken heeft.
Beschrijver: Jassir en Jan-Maarten zitten voor de computer en werken met een videobewerkingsprogramma. Jan-Maarten geeft instructies aan Jassir.
Jan-Maarten: Probeer nu shot 10 dus hiernaartoe te werken.
Beschrijver: Jassir neemt het woord weer over.
Jassir: Wat mij het allerleukst lijkt is colour graden.
Beschrijver: Jan-Maarten reageert daarop.
Jan-Maarten: Dat gaat heel erg goed en daar doet hij nu ook zelf producties in.
Beschrijver: We gaan weer terug naar Jassir. Tijdens de sfeerimpressie is hij bezig met een digitale tekentablet. Na het verhaal van Jassir wordt de video afgesloten.
Jassir: Ik voel me een soort tovenaar die de stemming van een film bepaalt uiteindelijk. Ik ben toch een van de laatste die de film aanraakt. Dat vind ik vet.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Allround medewerker AV-producties". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "maakt audiovisuele producties", "bereidt opnames voor", "werkt met draaiboeken", "verzorgt de montage van beeld en geluid", "onderhoudt materiaal en apparatuur". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Allround medewerker AV-producties" met daaronder de benodigde skills: "vakkundig en creatief", "stressbestendig", "nieuwsgierig en onderzoekend", "georganiseerd en taakgericht", "vraaggericht", "oog voor detail". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.