Beschrijver: De video gaat over het beroep "Logistiek supervisor". Een student logistiek supervisor spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als logistiek supervisor aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Logistiek supervisor". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Ferdinand en de volgende tekst verschijnt: "Student, Ferdinand Bovenschen". De scene gaat over naar Janno met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Janno van Aalst". Een vrachtwagen wordt uitgeladen. Lege karren worden door werknemers het magazijn in gereden. In beeld staat het volgende weergeven: "Verantwoordelijk voor in- en uitgaande goederen in een magazijn of distributiecentrum."
Als eerste komt Ferdinand aan het woord. In de volgende scene zit Ferdinand op kantoor en hij laat de brieven op zijn bureau zien in zijn selfie-video.
Ferdinand: Mijn werkzaamheden zijn het laden en lossen van auto's, vrachtwagens uitlezen, het stickeren van dozen, orderpicken, de planning op het kantoor en de administratie.
Hier liggen alle vrachtbrieven. Het is lekker weer. We hebben er zin in.
Beschrijver: Na Ferdinand komt Janno aan het woord.
Janno: Ik ben te spreken over hem. Hij is hier drie jaar terug begonnen. Hij is een klein mannetje en hij moet toch leidinggeven. Dan moet hij boven zichzelf uitkomen. Het gaat steeds beter.
Beschrijver: Een collega loopt een vrachtwagen in waar Ferdinand de dozen beoordeelt. Ferdinand geeft zijn collega uitleg. Daarna vertelt Ferdinand verder over zijn beroep. In de volgende scene geeft hij weer uitleg aan een collega. Hij vervolgt daarna weer zijn verhaal. In deze scene staan ze weer in een vrachtwagen. Ze laden een bank uit de vrachtwagen. Ferdinand vertelt daarna over zijn ervaring met Janno. Er worden ondertussen beelden getoond van Janno en Ferdinand die brieven bestuderen op kantoor. In de daaropvolgende scene geeft Ferdinand instructies aan een collega. De collega verplaatst vervolgens de goederen in het magazijn. Ferdinand vertelt daarna over zijn toekomst. Na zijn verhaal wordt de video afgesloten.
Ferdinand: Voorburg, hier. Deze mag ook in vak 1.
Wat ik leuk vind aan dit werk is dat het heel afwisselend is. In de logistiek is geen dag hetzelfde. Je maakt klanten blij. Dat vind ik tof.
We moeten deze route als eerste klaarzetten want die laadt de chauffeur als eerste.
Wat ik lastig vind als het erg druk is, is soms het overzicht houden. Mijn praktijkbegeleider zegt dan dat ik eerst rustig moet kijken en lezen en niet van alles tegelijk moet doen. Zo kom je het verst.
Er komt een partijtje binnen van 100 banken dus die mogen in vak 8.
Ja, af en toe kan hij wel zeurderig overkomen. Dat hij zegt van: je moet het niet zo doen, nee, je moet het zo doen. En dat zegt hij soms wel vijf keer of zo. Maar daar leer ik juist veel van. Je hebt veel verantwoordelijkheid dus je moet stressbestendig zijn. Geen negen-tot vijf-mentaliteit. En je moet heel positief ingesteld zijn. Ik vind leidinggeven leuk maar het kan ook moeilijk zijn. Je werkt met heel veel verschillende mensen en iedereen is anders. Ik vind het leuk om collega's te motiveren en stimuleren zodat ze met plezier naar hun werk gaan en dat alles goed verloopt.
Ja, deze order is klaar.
Over tien jaar hoop ik natuurlijk geslaagd te zijn en misschien wat voor mezelf te beginnen. Wie weet wat de toekomst brengt.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Logistiek supervisor". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "werkt in magazijn of distributiecentrum", "stuurt logistiek proces aan", "is belangrijk aanspreekpunt", "beheert voorraden", "stuurt team aan", "doet administratieve handelingen". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Logistiek supervisor" met daaronder de benodigde skills: "planmatig en georganiseerd", "communicatief", "leidinggevend en samenwerkend", "oplettend en analyserend", "nauwkeurig", "gedisciplineerd". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.