Beschrijver: De video gaat over het beroep "Allround Medewerker Versindustrie". Een student allround medewerker versindustrie spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als allround medewerker versindustrie aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Allround Medewerker Versindustrie". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Stan en de volgende tekst verschijnt: "Student, Stan van Dijk". De scene gaat over naar Thomas met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Thomas de With". In beeld staat het volgende weergeven: "De allround medewerker versindustrie werkt in een productiebedrijf waar vlees, vis, zuivel, pluimvee, groenten en fruit worden verwerkt."
Stan neemt als eerste het woord. In de video wast hij zijn handen en doet hij een haarnetje op. In een volgende scène opent hij de deksel van een hele grote ketel met jachtschotel.
Stan: Als ik ’s ochtends binnenkom is het heel belangrijk dat ik mijn handen was. Dat doe ik eerst met zeep en dan doe ik het nog met desinfectie voor de zekerheid dat alle bacteriën van mijn handen af zijn. Ik zal heel even laten zien wat we aan het maken zijn. Dit is de jachtschotel. Dat is rundvlees met ui, paprika, appel in een jachtsaus. Dus dit is jachtschotel voor 500 man. In mijn vrije tijd ben ik ook veel aan het koken, aan het barbecueën et cetera dus dat vind ik heel leuk. Via deze opleiding ben ik me aan het specialiseren in het maken van maaltijden en het bewaken van het productieproces.
Beschrijver: Thomas neemt het woord over van Stan. In de daaropvolgende scène geeft hij instructie aan Stan. Daarna vervolgt Thomas zijn verhaal over zijn werk. Ondertussen worden er sfeerimpressies getoond van hoe ze de maaltijden voorbereiden.
Thomas: Enerzijds, moet je het heel leuk vinden om maaltijden en versproducten te maken. Daarnaast moet je hygiënisch werken. Uiteindelijk moet aan het einde van de dag er gewoon een mooi product klaarstaan.
Dit moet op een goed tempo gedraaid worden. Zet die 40 bakken ook klaar. Zorg ervoor dat de ovenwagens klaarstaan.
Ik ben praktijkopleider en wat ik daar leuk aan vind is dat ik iets mag overdragen. Dat overdragen dat zijn de recepturen, dat is het maken van mooie, ambachtelijke producten. Je bent er elke dag mee bezig om het beste product neer te zetten.
Beschrijver: Het woord gaat terug naar Stan. Daarna neemt hij een selfie-video op laat hij de geproduceerde maaltijden zien. De maaltijden bevinden zich in bakken verpakt in plastic. De video komt vervolgens aan een einde.
Stan: Als er iemand te laat komt dat we gelijk met zijn allen zeggen: hé, taart halen. En dan moet die even naar de winkel taart halen.
Hallo, we zijn nu in de koelcel. Ik zal het eens even laten zien. Alle eindproducten staan hier. Dit is bijvoorbeeld de jachtschotel. Dan heb ik hier de Spaanse ovenschotel.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Allround Medewerker Versindustrie". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "verwerkt verse producten", "maakt machines klaar voor gebruik", "zorgt voor hygiëne", "kent en volgt de procedures", "werkt met apparaten en materialen". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Allround Medewerker Versindustrie" met daaronder de benodigde skills: "vakkundig", "veilig en hygiënisch", "collegiaal en aansturend", "oplettend en nauwkeurig", "gedisciplineerd". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.