Beschrijver: De video gaat over het beroep "Bedrijfsleider dierverzorging". Een student bedrijfsleider dierverzorging spreekt samen met haar praktijkopleider over haar ervaringen en wat er nodig is om als bedrijfsleider dierverzorging aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van haar beroep en haar werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Bedrijfsleider dierverzorging". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Lisa en de volgende tekst verschijnt: "Student, Lisa Klaassen". De scene gaat over naar Monique met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Monique Gommans". Ze bevinden zich op een manege. In beeld staat het volgende weergeven: "Runt een bedrijf dat zich bezighoudt met dieren."
Lisa neemt een selfie-video op. We horen haar. Op de achtergrond bevinden zich de paardenstallen. In de volgende scene stelt ze zich voor aan de camera van SBB.
Lisa: Hoi, ik ben Lisa. Hier achter me staan de paarden en die ga ik even voeren.
Ik ben Lisa Klaassen. Ik volg de opleiding bedrijfsleider dierverzorging. En ik loop nu stage bij Ruitersportcentrum Ermelo.
Beschrijver: Na Lisa gaat het woord naar Monique. Op de beelden borstelt Lisa een paard.
Monique: We geven lessen op heel veel verschillende niveaus. Waarbij we het welzijn van de paarden heel belangrijk vinden.
Beschrijver: Lisa neemt het woord over van Monique. In de volgende scene brengt ze een zadel aan op een paard samen met een collega. Daarna zit Lisa samen met een klant aan tafel. Ze geeft uitleg aan de klant.
Lisa: Doordeweeks, de werkzaamheden die ik vooral verricht, we beginnen meestal de dag met het helpen op stal. Dus ik help altijd met het buitenzetten van de paarden en ik help ook vaak mee met de stalwerkzaamheden.
Zal ik deze even omhoog houden voor je? Spierballen.
Andere werkzaamheden die ik verricht zijn het organiseren van de evenementen. Dan ben ik bezig met de administratie en administratieve werkzaamheden. Het begeleiden van klanten.
's Ochtends als we aankomen, dus direct om negen uur, voeren we kuilgras.
Beschrijver: Monique neemt het woord over van Lisa. In de video pakt Lisa een hooivork. Het bordje van SBB komt in beeld met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf". In een volgende scene zitten Monique en Lisa naast elkaar. Monique geeft uitleg aan Lisa.
Monique: Wat ze aan het eind van zo'n stageperiode geleerd hebben is vooral zelfstandig nadenken, overzicht houden en iets helemaal op poten kunnen zetten en begeleiden.
Bonnie is een paardje, klein van stuk. Kort gebouwd. En wat wil ik nu met dat veulen? Daar wil ik straks dressuurwedstrijden mee gaan rijden.
Beschrijver: We gaan terug naar Lisa. Er worden ondertussen beelden getoond van Lisa in een weide met pony's.
Lisa: Ik vind het leuk dat ik hier altijd de kans krijg om mezelf te ontwikkelen. Ik mag altijd weer verder gaan.
Beschrijver: Monique geeft feedback over Lisa. De video gaat vervolgens naar een afsluiting.
Monique: Ik moet zeggen: Lisa pakt dat ook heel goed op. Die kan dat wel handelen. En duidelijk grenzen aangeven, dat moet Lisa af en toe wel leren. Ja, ook naar de klanten toe.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Bedrijfsleider dierverzorging". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "verzorgt (jonge) dieren", "voert dieren", "begeleidt voorplantingsproces", "informeert klanten of het publiek", "stuurt medewerkers aan", "leidt het bedrijf op de afdeling". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Bedrijfsleider dierverzorging" met daaronder de benodigde skills: "houdt van dieren", "sociaal", "zorggericht", "zakelijk", "overtuigend". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.