Beschrijver: De video gaat over het beroep "Assistent horeca, voeding of voedingsindustrie". Een student assistent horeca, voeding of voedingsindustrie spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als assistent horeca, voeding of voedingsindustrie aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Assistent horeca, voeding of voedingsindustrie". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Mika en de volgende tekst verschijnt: "Student, Mika de Bas". De scene gaat over naar Maarten met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Maarten Burgs". Ze staan beiden in een werkuniform in een KFC-restaurant. In beeld staat het volgende weergeven: "Assisteert bij de productie, verwerking of verpakking van voeding."
Als eerste komt Mika aan het woord. In de volgende scene neemt hij een selfie-video op. Hij loopt het pand binnen. In de scene daarna vertelt hij over zijn werk voor de camera van SBB. Er worden ondertussen beelden getoond van Mika die de kip in de frituur doet.
Mika: Mijn naam is Mika en ik werk bij KFC Middelburg. Ik doe de opleiding assistent horeca, voeding of voedingsindustrie.
Goedemiddag, we gaan beginnen met een nieuwe werkdag bij mijn leerbedrijf KFC Middelburg.
We hebben hier verschillende stations. Je hebt de counter, dat is de kassa waar je bestellingen kan doen. Je hebt de midstation daar worden frietjes en broodjes gemaakt. Je hebt de drive-thru, daar worden auto's opgenomen met bestellingen. Je hebt de keuken, daar wordt alle kip vers bereid. Dan heb je nog de lobby, daar werkt personeel wat ervoor zorgt dat het restaurant schoon blijft.
Beschrijver: Na Mika neemt Maarten het woord.
Maarten: KFC is een fast food bedrijf, gespecialiseerd in kip. Wij maken al onze kip vers in huis. De gasten die wij bij KFC hebben is een mix van zowel jongeren als ouderen.
Beschrijver: In deze scene staat Mika achter de kassa en ontvangt een klant. We horen eerst Mika en daarna de klant. Mika vertelt daarna over zijn werk. Op de beelden bereidt Mika de kip.
Mika: Goedemiddag, kan ik u helpen?
Klant: Ik wil graag de chizza proberen. Als ik 's ochtends aankom word ik warm ontvangen door alle collega's en dat is geweldig. Dan begin ik met de lobby schoonmaken zodat elke gast een schoon restaurant heeft. Schone tafels en schone stoelen. Daarna start ik rustig de kassa op. Dan zorg ik dat de kassa schermen goed staan. Dat de bekers en de ijsblokjes er zijn.
Beschrijver: Maarten neemt het woord over van Mika.
Maarten: We proberen bij KFC het verschil te maken door vooral heel veel plezier te maken. Dat uit zich in een jaarlijks voetbaltoernooi wat we doen. Maar we hebben ook team uitjes. We hebben ook wedstrijden met alle andere KFC's wie de beste chef heeft. We hebben onze eigen soort Facebook, waar we contact met elkaar kunnen maken en een hoop plezier maken.
Beschrijver: Mika overhandigt het eten aan de klant. We horen hem.
Mika: Kijk eens aan. Het chizza menu samen met een cola en de mayonaise. Eet smakelijk!
Beschrijver: Mika staat nu naast Maarten. We horen eerst Mika en daarna Maarten. De video wordt daarna afgesloten.
Mika: Maarten bedankt voor het stage lopen. Het was gezellig hier. Ik heb mezelf kunnen ontwikkelen. Ik heb dingen in de praktijk kunnen brengen die ik in de theorie geleerd heb. En ik hoop ooit een keer op jouw functie uit te komen.
Maarten: Gaat helemaal goed komen!
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Assistent horeca, voeding of voedingsindustrie". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "assisteert bij de dagelijkse werkzaamheden", "bewerkt en verwerkt voedingsproducten", "maakt de werkruimte, gereedschappen en machines schoon", "maakt de werkruimtes bedrijfsklaar", "maakt voedingsproducten gereed voor de klant". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Assistent horeca, voeding of voedingsindustrie" met daaronder de benodigde skills: "verantwoordelijk", "klantvriendelijk", "doorzettingsvermogen", "gedisciplineerd", "sociaal", "secuur". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.