Beschrijver: De video gaat over het beroep "Fashion product coördinator". Een student Fashion product coördinator spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als Fashion product coördinator aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Fashion product coördinator". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Tom en de volgende tekst verschijnt: "Student, Tom Lubbelinkhof". De scene gaat over naar Bas met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Bas Sijbrandij". Ze staan beiden in een kledingwinkel. In beeld staat het volgende weergeven: "Is trend- en kwaliteitsbewust en volgt actief de ontwikkelingen op modegebied."
Als eerste komt Bas aan het woord.
Bas: We zijn nu bij Holland House Fashion in Voorschoten. We zijn een inkoopkantoor voor kleding.
Beschrijver: Tom neemt een selfie-video op. We horen hem. Hij gaat achter de computer zitten. Daarna vertelt hij over de werkzaamheden voor de camera van SBB. Ondertussen komt een sticker van SBB in beeld met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf". Tevens komen diverse kledingstukken in beeld.
Tom: Ik ga nu het maatschema aanpassen.
Als er een order bij mij binnenkomt of bij een van mijn collega's, dan is het onze taak om het productieproces te begeleiden. En dat het voor de verschepingsdatum weg is daar. En dat het op tijd in de winkels ligt. Als ik een order binnenkrijg dan ga ik hem in het systeem zetten. Ik ga de samples aanvragen. Dat is per klant van ons verschillend. Ik moet af en toe naar klanten rijden, dingen ophalen of dingen juist afgooien. Dat soort dingen. Ik zou me graag wat verder willen ontwikkelen binnen dit vak. Dus stoffenkennis, productiekennis, hoe werkt het in Bangladesh en in China zodat ik nog meer mijn steentje kan bijdragen binnen dit bedrijf. Of misschien later in een ander bedrijf.
Beschrijver: Het woord gaat nu naar Bas. Op de beelden meet Tom ondertussen een broek op.
Bas: Het leukste van dit beroep is het begin en het eind. Je krijgt een order, een tekening of een T-shirt. Het moet in deze kwaliteit, in die kleur. En drie maanden later heb je een production sample. En dat is precies zoals dat omschreven is aan het begin. Dan heb je zoiets van: Ik heb mijn werk goed gedaan.
Beschrijver: Tom neemt het woord over van Bas. De video komt aan een einde.
Tom: Als praktijkbegeleider vind ik dat Bas duidelijk is. Het is niet omslachtig of zo als ik iets voor je moet doen. Het is gewoon: Tom, dit is het. Als je er niet uitkomt, geef gewoon een gil.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Fashion product coördinator". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "onderbouwt de nieuwe collectie", "werkt de nieuwe collectie uit", "bewaakt de productiekwaliteit", "bewaakt het productieproces", "berekent de commerciële haalbaarheid". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Fashion product coördinator" met daaronder de benodigde skills: "beheerst de Engelse taal", "zelfstandig", "modebewust", "volgt de trends", "oplossingsgericht", "vakkundig". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.