Beschrijver: De video gaat over het beroep "Medewerker Juwelier". Een student medewerker juwelier spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als medewerker juwelier aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Medewerker Juwelier". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Arman en de volgende tekst verschijnt: "Student, Arman Moshaver". De scene gaat over naar Behrooz met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Behrooz Moshaver". Ze bevinden zich beiden in een juwelier. In beeld staat het volgende weergeven: "Verkoopt en repareert sieraden gemaakt van bijvoorbeeld goud, zilver, platina en edelstenen."
Als eerste komt Arman aan het woord.
Arman: Mijn opleiding is medewerker juwelier. Het is altijd mijn passie geweest.
Beschrijver: Na Arman horen we Behrooz. Ondertussen controleert Arman op de beelden de sieraden met handschoenen aan. In de volgende scene staan ze beiden achter de balie en ze helpen een klant. Behrooz geeft instructie aan Arman.
Behrooz: Ik ben Behrooz Moshaver. Ik ben de eigenaar van deze zaak. Ik doe dit werk al 17 jaar in Nederland. Ik heb een combinatie van een atelier en juwelierszaak.
Arman, zou jij even een notitie willen maken op dat reparatiezakje? En ook hier schrijf je ''bellen''. Wanneer die binnen is gaan we meneer bellen.
Beschrijver: Na Behrooz gaat het woord naar Arman.
Arman: De eigenaar van het pand is mijn vader. En die heeft altijd al zijn passie voor goudsmeden gehad. Ik doe bijna alles. Ik help mijn vader, ik doe reparaties, help de klanten, ik neem reparaties aan, alles wat nodig is om te zaak te runnen.
Beschrijver: Behrooz geeft uitleg aan Arman. Daarna geeft hij feedback over de samenwerking met Arman. Op de beelden heeft hij handschoenen aan en houdt hij een horloge vast.
Behrooz: Het is heel belangrijk dat als er klanten komen voor Edux, dat je toch die handschoenen aan moet doen vanwege de vingerafdrukken. Maar het is ook professioneel.
Het geeft mij een goed gevoel. Dat hij bij langdurige processen of projecten zichzelf kan inzetten. En dat geeft je natuurlijk een fijn gevoel dat je met je eigen zoon kunt communiceren en werken.
Beschrijver: Arman vult Behrooz verder aan. In de volgende scene staat de camera gemonteerd tussen de sieraden. Arman is in beeld. We horen hem. Vervolgens doet hij de glazen deur dicht. De video gaat vervolgens naar een afsluiting.
Arman: Supertof om met je eigen vader te kunnen werken natuurlijk. En ik heb het naar mijn zin dus ik mag niet klagen.
Yes, de horloges zitten er weer in. Mooi op de standaard. Case closed.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Medewerker Juwelier". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "beheert en presenteert het assortiment in het juweliersbedrijf", "verzorgt de presentatie van de collectie en de winkel", "verkoopt en adviseert", "verzorgt reparatiewerk". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Medewerker Juwelier" met daaronder de benodigde skills: "commercieel", "sociaal", "verantwoordelijk", "zorgvuldig", "representatief". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.