Beschrijver: De video gaat over het beroep "Servicemedewerker gebouwen". Een student servicemedewerker gebouwen spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als servicemedewerker gebouwen aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Servicemedewerker gebouwen". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Shailesh en de volgende tekst verschijnt: "Student, Shailesh Boedhoe". De scene gaat over naar Adri met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Adri van Sambeek". Ze bevinden zich in een hotel. In beeld staat het volgende weergeven: "Doet (onderhouden)werkzaamheden aan gebouwen en woningen."
Als eerste komt Shailesh aan het woord. In de video loopt Shailesh een hotelkamer binnen met een formulier in de hand.
Shailesh: Ik ben Shailesh en ik doe de opleiding servicemedewerker gebouwen. Je leert allerlei soorten werkzaamheden. Zoals schilderen, timmeren, stuken en elektra.
Beschrijver: Na Shailesh gaan we over naar Adri.
Adri: We zijn vandaag in het Pulitzer Amsterdam Hotel. Als technische dienst zijn we verantwoordelijk van de bodem tot aan het plafond van het hotel. Vanaf de kelder tot aan de dakpannen en alles wat ertussen ligt komt op ons pad.
Beschrijver: Shailesh belt met Adri. We horen Shailesh. In de volgende scene vertelt hij over zijn beroep. Ondertussen loopt Adri in de video met een koffer de hotelkamer binnen waar Shailesh zich bevindt.
Shailesh: Hey Adri, met Shai. Ik ben bij kamer 175 en ik zie dat de dimmer stuk is.
Als ik nieuwe opdrachten krijg. Dat is best wel moeilijk voor mij. Dan haal ik er een van mijn collega's bij en die laat me zien hoe het werkt.
Beschrijver: Na Shailesh komt Adri weer aan het woord.
Adri: Hij heeft hier te geluk dat hij een Google aan mensen heeft. Hij hoeft niet te googelen op zijn telefoon hoe het werkt. Hij wordt goed geholpen.
Beschrijver: Shailesh neemt het woord over van Adri.
Shailesh: Adri heeft wel goede humor, ja.
Beschrijver: Adri staat in een douche met zijn kleding aan en een handdoek om zijn nek. Hij heeft de sproeier vast. We horen eerst Adri en daarna Shailesh. Adri gaat vervolgens verder met zijn verhaal in de volgende scene.
Adri: Shai, ik ga even de douche testen.
Shailesh: Is goed, Adri. Ik ga naar de volgende kamer.
Adri: Tot later.
Het is belangrijk om ook humor te hebben.
Beschrijver: Shailesh vult Adri aan. Ondertussen tonen de beelden hoe Shailesh een lichtschakelaar los schroeft.
Shailesh: Als ik klaar ben met mijn studie dan kan ik werken in een hotel, een ziekenhuis en ook in een groot gebouw waar techniek bij zit.
Beschrijver: Adri geeft zijn mening over Shailesh.
Adri: We zijn blij met Shai omdat hij netjes werkt. Een net voorkomen heeft, wat belangrijk is in een hotel. We zien toekomst in deze man.
Beschrijver: Na Adri gaan we terug naar Shailesh.
Shailesh: Ik wil zeker in een hotel werken als servicemedewerker gebouwen. Dat wil ik echt in de toekomst gaan doen.
Beschrijver: Shailesh is klaar met het repareren van de lichtschakelaar. Shailesh drukt op de lichtschakelaar. We horen Adri. De video komt daarna aan een einde.
Adri: Schakel maar in. Hartstikke mooi. Het werkt weer. Is de gast ook weer tevreden.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Servicemedewerker gebouwen". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "verricht onderhoudswerk aan gebouwen", "doet installatiewerk", "kan tegelen, timmeren, metselen, stuken en verven", "heeft brede vakkennis", "werkt veilig", "rapporteert werkzaamheden". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Servicemedewerker gebouwen" met daaronder de benodigde skills: "vakkundig en handig", "technisch veelzijdig", "communicatief en enthousiast", "samenwerkend en overleggend", "verantwoordelijk", "netjes". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.