Beschrijver: De video gaat over het beroep "Leidinggevende team/afdeling/project". Een student leidinggevende/team/afdeling project spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als leidinggevende team/afdeling/project aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Leidinggevende team/afdeling/project". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Rick en de volgende tekst verschijnt: "Student, Rick Stortelder". De scene gaat over naar Patrick met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Patrick Roeterdink". In beeld staat het volgende weergeven: "Geeft direct leiding aan medewerkers en combineert het leidinggeven met uitvoerende taken."
Als eerste komt Rick aan het woord.
Rick: Ik doe de opleiding mbo leidinggevende team/afdeling/project. Ik loop stage bij Schuurman Schoenen. Mijn werkzaamheden houden in dat ik orderpick draai voor de mensen die dat moeten verwerken om winkels aan te vullen. Daarnaast doe ik de urenregistratie voor de gewerkte personeelsuren. Ik kijk naar de planning voor eventuele aankomende acties. En overall de dag in de gaten houden voor als er calamiteiten zijn, ondersteunen, helpen, adviseren.
Beschrijver: Patrick en Rick staan voor een planning. Patrick neemt de planning door met Rick. In de volgende scene vertelt Patrick over de werkzaamheden. Ondertussen worden er beelden getoond van Rick die samen met Patrick en meerdere collega's in een overleg zit.
Patrick: Neemt Rick, een stukje planning. Ik heb hier de planning van het hele jaar hangen. In de maand augustus komt de wintercollectie binnen. Daarin zie je hier al op de planning, in de kleuren, wanneer het bij ons echt druk is.
Als je stage komt lopen, waar ben je dan allemaal mee bezig? Eigenlijk alle dagelijkse werkzaamheden. Dat varieert van de planning, urenregistratie, de briefing bij de mensen op de vloer en een stukje leidinggeven. Eigenlijk heel gevarieerd.
Beschrijver: Het woord gaat naar Rick. In de volgende scene neemt Rick een selfie-video op.
Rick: Leuk aan het werk is de afwisseling. Iedere dag komt er iets anders op je pad. Natuurlijk zitten er ook wat basisdingen in die dagelijks herhaald worden. Zoals orderpicken of productie. Maar daarnaast zijn er ook altijd calamiteiten. Die kun je gewoon niet plannen. Die komen en dan moet je kijken hoe je die het beste kunt oplossen.
Hallo allemaal! Ik neem jullie vandaag mee op de afdeling orderpick.
Beschrijver: Nu komt Patrick aan het woord. Ondertussen plaatst Rick schoenendozen op een lopende band.
Patrick: Rick, als je kijkt naar je stage, en ik vraag je waar je over vijf jaar wilt staan?
Beschrijver: Rick beantwoordt de vraag van Patrick. De video gaat vervolgens naar een afsluiting toe.
Rick: Op dit moment denk ik aan assistent-logistiek. Maar het lijkt me een mooie verantwoordelijkheid om hier straks manager logistiek te zijn. En het reilen en zeilen in handen te nemen.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Leidinggevende team/afdeling/project". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "administreert en archiveert gegevens", "begeleidt medewerkers bij werkzaamheden", "communiceert met leveranciers, klanten en andere afdelingen", "wisselt informatie uit met medewerkers", "levert een bijdrage aan personeelsbeleid". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Leidinggevende team/afdeling/project" met daaronder de benodigde skills: "uitvoerend", "sociaal", "stressbestendig", "analyserend", "overtuigend", "service gericht". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.