Beschrijver: De video gaat over het beroep "Allround technicus voertuigen en mobiele werktuigen". Een student allround technicus voertuigen en mobiele werktuigen spreekt samen met zijn praktijkopleider over zijn ervaringen en wat er nodig is om als allround technicus voertuigen en mobiele werktuigen aan de slag te gaan. Gedurende de video worden sfeerimpressies getoond van zijn beroep en zijn werkomgeving. Aan het eind van de video worden alle kenmerken en de benodigde vaardigheden allemaal op een rijtje gezet.
De video begint met centraal in beeld de titel: "Allround technicus voertuigen en mobiele werktuigen". Links onderin staat het logo van SBB. Op de achtergrond staat Mike en de volgende tekst verschijnt: "Student, Mike Vroege". De scene gaat over naar Martijn met de volgende tekst in beeld: "Praktijkopleider, Martijn van Hal". In beeld staat het volgende weergeven: "Voert onderhoud, diagnoses en complexe reparaties uit aan alle soorten voertuigen." Mike loopt door een magazijn en pakt een autoband.
Als eerste komt Martijn aan het woord. Ondertussen worden er sfeerimpressies getoond met beelden van iemand die aan het lassen is aan een onderstel van een voertuig en iemand die bezig is met een motor. In de volgende scene geeft Martijn een formulier aan Mike.
Martijn: We zijn hier bij autobedrijf Hazet in Ochten, in de werkplaats. Wij doen eigenlijk alles voor de klant wat met mobiliteit te maken heeft. We verkopen auto's. We doen aan leasing, onderhoud, financieringen.
Wil jij deze auto zorgvuldig nalopen?
Beschrijver: We horen nu Mike.
Mike: Zal ik doen.
Beschrijver: Martijn vult zijn verhaal aan. Ondertussen checkt Mike in de video de bandenspanning van de auto.
Martijn: Dat alles klopt: bandenspanning, verlichting, de olie. Andere vloeistoffen checken.
Beschrijver: Het woord gaat nu naar Mike. Ondertussen vult Mike een vloeistof aan van een Ferrari.
Mike: Mijn werk is onderhoud aan personenauto's, reparaties, diagnoses stellen, kleine diagnoses. Personenauto's afleveringsklaar maken. Wat ik het leukst vind om te doen zijn grote reparaties.
Deze auto is ook weer klaar. Alsjeblieft, ik heb hem nagekeken.
Beschrijver: Martijn bedankt Mike.
Martijn: Mooi, dank je wel.
Beschrijver: Mike vervolgt zijn verhaal.
Mike: Alle vloeistoffen op peil gebracht.
Beschrijver: Martijn komt nu aan het woord.
Martijn: Wat ik belangrijk vind is dat leerlingen hier met een gevulde rugzak met kennis en informatie vandaan gaan zodat ze overal kunnen werken.
Beschrijver: In deze scene bekijken ze op een laptop wat ze hebben gedaan. We horen Mike.
Mike: Het restoren van die airbag en een van de stuurbekrachtigingspompen, daar kon ik niks van vinden. Dus we moeten verder zoeken. Kijken waar het vandaan komt.
Beschrijver: We horen nu Martijn.
Martijn: Even kijken naar de auto.
Beschrijver: Mike neemt het woord over van Martijn. Ondertussen kom het bordje van SBB in beeld met daarop "Wij leiden vakmensen op", het logo van SBB en "Erkend leerbedrijf".
Mike: Dat maakt je toch wel trots, dat je denkt, ik kan het toch wel. Je moet niet aan jezelf twijfelen maar het gewoon doen zodat de klant tevreden is. Ik wil Martijn bedanken voor de technische kennis die hij overdraagt.
Beschrijver: Het woord gaat naar Martijn. Ondertussen worden er beelden getoond van Mike die in een auto rijdt met Martijn naast hem. De video gaat daarna naar een einde toe.
Martijn: Ik vind het leuk dat Mike het zo enthousiast oppakt. Het is moeilijk om echt geïnteresseerde leerlingen te vinden en mensen die ook echt feeling met techniek hebben. Ik ben blij om te zien dat hij dat in zich heeft. Het gaat wel goed komen met hem.
Beschrijver: In beeld staat "Vakfacts" met daaronder "Allround technicus voertuigen en mobiele werktuigen". De vakfacts staan opgesomd in beeld: "voert complexe diagnose en reparatiewerkzaamheden uit aan:", "bedrijfsauto's", "personenauto's", "scooters", "motoren", "bulldozers", "shovels", "graafmachines". De volgende scene geeft weer: "Skills", "Allround technicus voertuigen en mobiele werktuigen" met daaronder de benodigde skills: "techneut", "planmatig", "sociaal", "communicatief sterk", "prioriteiten stellen". Ter afsluiting staat in beeld: "Dit is een productie van beroepsonderwijs (het logo van SBB) bedrijfsleven". "De opnamen voor deze film zijn gemaakt bij één of meer erkende leerbedrijven". Onder de tekst staat het logo van SBB.